Propozycje nowych działów / forów

Sprawy techniczne i organizacyjne związane z forum. Regulamin, obsługa forum, zgłaszanie problemów itd.
0lek
Posty: 14
Rejestracja: 03.05.2016, 18:00

Re: Propozycje nowych działów / forów

Post autor: 0lek » 26.10.2017, 18:28

Krasny pisze:
0lek pisze:
PAWCIO69 pisze: bo ile będa warte mieszkania w warszawie? gdy miasto zacznie głodować i śmierdzieć?ZERO
samochód który nigdzie nie pojedzie, bo drogi będa zawalone wrakami i pustymi porzuconymi pewno zdewastowanymi wrakami? ZERO
Dlaczego Warszawa ma zaczac glodowac i smierdziec ? (oprocz sytuacji w ktorej wybuchnie wojna i miasto bedzie oblezone itd.- jak w b. Jugoslawi)
Akurat do tego nie potrzeba wojny i oblężenia miasta.
System wodociągów i kanalizacji jest uzależniony od prądu.
Służby oczyszczania miasta potrzebują paliwa.
Dokładnie tak samo jest z dystrybucją pożywienia.

Więc istnieje więcej przyczyn głodu i smrodu w mieście niż tylko wojna.
Jasne, ale jako stolica bedzie miala priorytet w przywracaniu pradu/wody itd. niz Pcim Dolny
PAWCIO69
Posty: 288
Rejestracja: 05.03.2017, 15:43

Re: Propozycje nowych działów / forów

Post autor: PAWCIO69 » 26.10.2017, 19:31

nie przewiduję wojny sensu stricte, za to jestem pewny że kilkudniowy brak pradu zdewastuje społeczności w europie lepiej niż najazd hunów w średniowieczu.
Brak prądu nie jest trudno sobie wyobrazić.
za tym idzie brak kasy bo każdy ma plastikowe pieniądze, za tym idzie że nic nie kupisz więc sklepy okradną okoliczni mieszkańcy jak tylko zrobi sie ciemno albo i wcześniej.
Dlaczego ? bo niewielu ma zapasy czegokolwiek a to co mają zniknie w kilka dni.
dewastacja sieci detalicznej pociągnie za soba cała reszte jak lawinę
i nie licz na to ze Policja będzie pilnowała Biedronek.. no way.Oni będa pilnowali własnych rodzin bo będzie niebezpiecznie.
niedziałające tel , TV radio.. kompletny brak sensu pojścia do pracy .. nudząca się młodzież z pokolenia "róbta co chceta" słabo to widze.
a teraz sobie wyobraź 2 milionowe miasta gdzie jest ciemno głodno i nie ma co pić i jak spuścić wody bo hydrofory tez na prąd , kiedy zacznie śmierdzieć i być pułąpką? max po 3 dniach w w lato po 2
przywrócenie ładu jaki znamy po czymś takim będzie bardzo trudne.

Pomysł że w takiej sytuacji ktos będzie chciał kupić twoje mieszkanie.. jest komiczny , jak ci zapłaci? pół miliona zł? skąd je weżmie? przecież w bankach nie ma gotówki jak nie zamówisz 2 dni wcześniej.
No i kto będzie na tyle szalony
Nie możesz uratować planety, ale możesz zadbać o rodzinę i siebie.
0lek
Posty: 14
Rejestracja: 03.05.2016, 18:00

Re: Propozycje nowych działów / forów

Post autor: 0lek » 26.10.2017, 21:08

PAWCIO69 pisze:nie przewiduję wojny sensu stricte, za to jestem pewny że kilkudniowy brak pradu zdewastuje społeczności w europie lepiej niż najazd hunów w średniowieczu.
Brak prądu nie jest trudno sobie wyobrazić.
za tym idzie brak kasy bo każdy ma plastikowe pieniądze, za tym idzie że nic nie kupisz więc sklepy okradną okoliczni mieszkańcy jak tylko zrobi sie ciemno albo i wcześniej.
Dlaczego ? bo niewielu ma zapasy czegokolwiek a to co mają zniknie w kilka dni.
dewastacja sieci detalicznej pociągnie za soba cała reszte jak lawinę
i nie licz na to ze Policja będzie pilnowała Biedronek.. no way.Oni będa pilnowali własnych rodzin bo będzie niebezpiecznie.
niedziałające tel , TV radio.. kompletny brak sensu pojścia do pracy .. nudząca się młodzież z pokolenia "róbta co chceta" słabo to widze.
a teraz sobie wyobraź 2 milionowe miasta gdzie jest ciemno głodno i nie ma co pić i jak spuścić wody bo hydrofory tez na prąd , kiedy zacznie śmierdzieć i być pułąpką? max po 3 dniach w w lato po 2
przywrócenie ładu jaki znamy po czymś takim będzie bardzo trudne.

Pomysł że w takiej sytuacji ktos będzie chciał kupić twoje mieszkanie.. jest komiczny , jak ci zapłaci? pół miliona zł? skąd je weżmie? przecież w bankach nie ma gotówki jak nie zamówisz 2 dni wcześniej.
No i kto będzie na tyle szalony

Ok. tu sie zgodze.
Jest w necie nawet dokument jak w USA na kilka dni zabraklo pradu (panika, chaos itd.). Ale kilkudniowy brak pradu w czasach obecnych powinien (przynajmniej powinien) byc usuniety wzglednie szybko. Bo sa to straty dla wszystkich. Trudno mi sobie wyobrazic wiekszy blackout.
A i ja nie potrzebuje zeby policja pilnowala Biedronek. Mam wystarczajacy zapas zeby wytrzymac jakis czas. Jak zaraknie pradu, to najpierw wloze rzeczy z zamrazarki do lodowki i zaczne to mieso powoli przerabiac jak bedzie sie rozmrazac (poddam obrobce termicznej aby zjesc pod jakas postacia).

I tu dochodzimy do sedna
Jesli bede mial mieszkanie pod wynajem. To osoba w nim mieszkajaca mimo powszechnego braku pradu nadal bedzie musiala mi placic chcac w nim mieszkac, chyba ze przeprowadzi sie pod most...
Jesli sie wyprowadzi to trudno. Ile taki blackout moze potrwac ?
Poza tym nie sadze raczej ze w przypadku blackoutu (nie wyobrazam sobie dluzszego niz kilka dni) zalamie sie rynek mieszkan.
PAWCIO69
Posty: 288
Rejestracja: 05.03.2017, 15:43

Re: Propozycje nowych działów / forów

Post autor: PAWCIO69 » 26.10.2017, 21:44

patrzysz na drzewa a nie widzisz lasu
tu zupełnie nie chodzi o to jak Ty jesteś przygotowany
tu chodzi o miliony nieprzygotowanych
Jak padnie system społeczny i facet który wynajmuje twoje mieszkanie powie ci spierd... to do kogo pójdziesz ?
to nie będzie telenowela w odcinkach tylko jak ebnie to nie będzie co zbierać.
Blackouty w USA to coś zupełnie innego , EU jest połaczona w sieć energetyczną jak padnie np. Francja to reszta posypie sie jak domino.
ISIS przenosi wojnę z syrii do europy , mają zinfiltrowane np francuskie elektrownie jądrowe
ostatnio aresztowano szefa ochrony jednej z nich był fanatykiem religijnym..
to nie jest temat czy pierd.. tylko kiedy.

druga sprawa uruchamianie elektrowni na nowo to podobno kilka miesięcy, el. atomowych z tego co słyszałem nie da się zupełnie wyłączyć, bo trzeba byłoby je budować od nowa,( ale tu nie wiem słyszałem to w jakimś programie TV.) przywracanie sieci nawet w ograniczonej formie może wg amerykanów trwać nawet 2 lata, i mówimy tu o duzych ograniczeniach.

Pomyśl co będzie się działo na super fermach na 250k świń a sa takie w RP
właściciel korporacja Smithfield Foods http://ferma.viva.org.pl/index.php?opti ... 2&Itemid=1
,one zdechną i tego mięsa zabraknie dla ludzi.to samo z kurnikami ,tych kur nawet nie da rady wypuścić na wolność bo one z klatek nie wyjda bo nie chodza.
a jak wyjda to zdechną bo sa hodowane w sterylnych warunkach.
wieś to teraz sporadycznie rolnicy prawie nikt nie ma inwentarza.. nie uratują sytuacji , bez maszyn nie zasieją i nie zbiora , tego się nie da cofnąć włączając prąd.. miliony umra mniej lub bardziej gwałtownie
Ostatnio zmieniony 26.10.2017, 22:05 przez PAWCIO69, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie możesz uratować planety, ale możesz zadbać o rodzinę i siebie.
linkolm
Posty: 94
Rejestracja: 29.08.2016, 23:02

Re: Propozycje nowych działów / forów

Post autor: linkolm » 26.10.2017, 21:46

Rozmiar awarii prądu i czas jej naprawy będzie zależał od przyczyny z jakiej powstała,inaczej sprawa będzie wyglądała jeżeli wiatr położy główną linię przesyłową,a inaczej jak jakiś świr wysadzi elektrownię.
PAWCIO69
Posty: 288
Rejestracja: 05.03.2017, 15:43

Re: Propozycje nowych działów / forów

Post autor: PAWCIO69 » 26.10.2017, 22:15

kiedyś już pisałem że większość z was pewno uważa że przesadzam, że rysuję niemożliwe scenariusze, że aż tak żle nie będzie..
I wiecie co ja tez bym nie chciał , lubię wygody;) nie lubię być brudny i głodny a wiem jak smakuje głód.
byłem w woju w 88 gdy był szczyt kartkowy i mięso było luksusem..
ale mam zasadę szykuj się na najgorsze, jak będzie lepiej to dobrze wygrałeś :lol: ale jak będzie gorzej to czyja wina że dałeś dupy? :!:
Niewielu chce się martwić , tu są tacy co nie zamykają oczu , ale nawet tu trudno nam sobie wyobrazić co zostanie ze świata który znamy.Ile jest rzeczy których nie byliśmy w stanie sobie wyobrazić, a tym samym jakoś na nie przygotować.I wiecie co ludzie teraz są miękcy im dalej na zachód tym bardziej..
oni nawet nie powalczą..
Nie możesz uratować planety, ale możesz zadbać o rodzinę i siebie.
Odpowiedz